onsdag 8 januari 2014

Mat, mat, mat.....

Vad är normal kost egentligen??

Om jag inte blivit less på att mediciner förstörde mer än gjorde nytta för vår son, hade jag nog aldrig haft en tanke på ändra det sätt vi åt på!

Ja kanske för mig själv att JAG ville äta nyttigare mer grönt kanske...
Men aldrig hade jag haft en tanke innan att barnen skulle ändra kost...

Det jag märker är nog att de två äldre barnen har det jobbigare är vårat yngsta, De äldre (nog för att de är ganska duktiga på att äta grönt) är inte alls lika duktiga som lillebror!

Men så är han ju uppvuen med mycket mer grönt i vår kost, medans de andra helt enkelt inte är det...

Sen de två äldre känner nog mycket att varför måste vi äta annorlunda jämfört med sina kompisar...
Medans Lillebror inte bryr sig så mycket om det ännu...

I den bästa av världar så vore det kanske bäst om vi inte var så fixerade vid mat!
Man blir bombarderad av tex. all matreklam, tv-program och alla bilagor till tidningarna när man står i kön på affärer.

Alla med sitt budskap om vad som är rätt!!

Hur ska folk veta vad som är rätt??

Och vad är rätt för dom??

Jag VET att kostbytet var det rätta för oss och för vår son!
Han äter fortfarande ingen medicin och klarar av livet relativt bra, finns ju alltid saker att jobba på! men det gör det ju även utan diagnos...

Sen kanske han inte är glad på mig varje dag just för att vi äter "annorlunda" men han kanske tackar mig nån gång i framtiden...  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar