söndag 23 februari 2014

SöndagsFrukost #3

Så mysigt med lediga söndagsmornar när man inte behöver stressa!!
Idag bjöds det på frukostpaj och smoothie.




Frukostpaj (5st)

25g rumsvarmt smör
1 1/4 dl mandelmjöl
1/4 dl sesamfrön
1/2 msk fiberhusk
1/2 msk pofiber
1/2 tsk salt
1/2 ägg

blanda ihop allt till en smidig deg. Dela upp i fem bitar. Tryck sedan ut varje bit i en muffinsform av plåt så du får fem pajskal. Förgrädda i ca 5-10 min i 175 grader.

Fyll sedan med valfri fyllning.
Jag hade:
ostkuber
skinka
1 1/2 ägg
1/2 dl grädde
riven ost
salt och peppar

Dela upp fyllningen i pajerna. vispa sedan lätt ihop ägg, grädde, salt och peppar. Häll blandningen över och toppa med riven ost. In i ugnen på 175 grader tils de får fin färg.

Smoothien var idag med smak av Äpple & Kanel så gott!!
I somras fick jag en massa äpplen av grannen som jag gjorde äppelmos på utan några tillsatser alls (inget socker eller sötningsmedel) men några burkar smaksatte jag med kanel och frös in.
Och det var supergott att blanda i smoothie! Jag brukar sällan mäta upp när jag gör smoothie utan kör lite på känn ;)
Idag hade jag i turkisk youghurt, äppelmos med kanel, grädde och vaniljpulver.

Hoppas ni får en fin söndag!
Imorgon är det nu vecka och nya tag igen ;)
Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar